İçerik oluşturmak, organik arama ayak izinizi artırmak ve web sitenize daha fazla trafik çekmek istiyorsanız ödeyeceğiniz kaynak yoğun bir bedeldir. Birçok pazarlamacının birinci sınıf içerik üretmek için yaptığı büyük yatırım göz önüne alındığında, SEO en iyi uygulamalarındaki basit bir gözden kaçırmanın genellikle değerli kaynakların arama sonucu sayfalarında (SERP'ler) sıralanmasını engellemesi şaşırtıcıdır.
Bu makalede, h1 ve başlık etiketlerinin arama motorlarının içeriğinizi anlamalarına nasıl yardımcı olduğu ele alınacak ve h1 hatalarını bulup sıralamanızı iyileştirecek SEO dostu h1 etiketleri oluşturmak için bazı uygulanabilir ipuçları verilecektir.
Bir h1 etiketi, bir web sayfasındaki içeriği yapılandıran altı başlık etiketinden bir HTML etiketidir. Web sitenizdeki önemli sayfalar, SEO avantajı için h1 etiketlerine sahip olmalıdır . H1 etiketleri bir okuyucuyu yönlendirebilir ve sayfadaki içeriğin açık bir işaretini verebilir.
HTML , web tarayıcılarına bir web sitesinin içeriğinin nasıl görüntüleneceğini söyleyen kaynak kodu olan hiper metin işaretleme dilinin kısaltmasıdır .
“h” harfi “başlık” anlamına gelir ve sayı (1'den 6'ya kadar) her başlığın sayfanın bilgi hiyerarşisinde kapladığı konumu gösterir.
H1 etiketi, adından da anlaşılacağı gibi, genellikle bir sayfadaki ilk başlık etiketidir ve en yaygın olarak makalenin veya blog yazısı başlığının konusunu görüntülemek için kullanılır.
Örneğin, aşağıdaki gibi bir taslaktan bir blog yazısı oluşturuyorsanız:
Okuyucular için makalenin yapısını görsel olarak temsil etmek için başlık stilleri uygulayabilirsiniz. Daha sonra içerik yönetim sisteminiz (CMS), Google'ın sayfanızın ne hakkında olduğunu ayrıştırdığı HTML kaynak kodunu işler.
H1 etiketleri genellikle sayfa başlıklarıyla karıştırılır çünkü h1 etiketi genellikle bir gönderi başlığıdır . Ancak bir HTML başlık etiketi, bir h1 etiketinden farklı bir işlev görür. Bu nedenle, her biri farklı şekilde ele alınmalı ve kendi özel amaçları için optimize edilmelidir.
Yukarıda belirttiğim gibi, h1 etiketi içeriğin konusunu açıklar. Sadece Google'a bir sayfadaki kelimelerin ne hakkında olduğu konusunda ipucu vermekle kalmaz, aynı zamanda sayfanın en üstünde belirgin bir şekilde görüntülendiğinde, gönderinize gelen arama yapanlara doğru yerde olduklarına dair anında güvence verir.
Başlık etiketi ayrıca Google'a bir sayfanın içeriği hakkında ipuçları sağlar, ancak sayfada görünür şekilde görüntülenmez . Bunun yerine, sayfa başlığı genellikle arama motoru sonuçlarında tıklanabilir bağlantı olarak görünür.
Genellikle?
" Genellikle" diyorum çünkü Google'ın arama parçacıklarında kullanmak üzere başlık etiketinizi çekeceğinin garantisi yok. Google, kullanıcılarına mümkün olan en iyi deneyimi sağlamak için başlık etiketlerinin arama motoru sonuçlarında nasıl görüneceğine karar verme hakkını saklı tutar. H1 SEO İçin Neden Önemli Bir Etikettir?
Arama motoru optimizasyonu sanatı, sayfaları arama ve insanlar için optimize etme dengesini gerektirir. h1 etiketi, bu ikili amaca hizmet edecek içerik hazırlamanın mükemmel bir örneğidir: daha iyi bir kullanıcı deneyimi yaratırken sayfa içi SEO'yu iyileştirmek.
Arama sorguları için ilgili sonuçları hızlı ve etkili bir şekilde döndürmek için Google, bir gönderinin içeriği hakkında h1 ve başlık etiketlerinden sinyaller çeker. Arama motoru tarayıcıları, bir sayfanın ne hakkında olduğunu belirlemek için başlık etiketlerine (h1, h2, h3, vb.) eklenen içeriğe özel dikkat gösterir.
İçeriğiniz için arama görünürlüğü oluşturmak istiyorsanız , başlıklarınızda, özellikle h1 etiketlerinizde anahtar kelimeler kullanın. Başlık etiketlerinizdeki anahtar kelimeler, sayfanızın sıralamaya girmeyi umduğunuz belirli sorgularla alakalı olduğunu belirtir ve dijital pazarlama çabalarınızda ivme kazanmanıza yardımcı olur.
Google, kullanıcı deneyimine (UX) daha fazla önem verdiğinden, h1 içeren net bir sayfa yapısına sahip olmak, doğru arama yapanların makalenizi bulmasını, üzerinde ihtiyaç duydukları şeyleri bulmasını ve daha fazlasını öğrenmek için kalmasını sağlamak için önemlidir.
Bir h1 etiketi, ziyaretçilerin sayfanızın ne hakkında olduğunu bir bakışta görmesini kolaylaştırarak kullanıcı deneyimini iyileştirir. h2'ler ve h3'ler gibi destekleyici başlıklara hızlıca göz atmak, içeriğinizin değerini gösterebilir ve blog yazınızı ziyaret eden kullanıcılara aradıkları bilgileri sağladığına dair güvence verebilir.
Sayfa yapınıza arama dizini için netlik kazandırmanın yanı sıra, başlık etiketleri kullanmak içeriğinizi parçalara ayıracak ve aradıkları bilgileri bulmak için muhtemelen gönderinizi tarayacak olan kullanıcılar için referans noktaları sağlayacaktır. İnsanların sorularına yanıt bulmasını her zaman kolaylaştırmak istersiniz. Bu, sizin hakkınızda (veya sizden) daha fazla bilgi edinmek için daha fazla kalmaları anlamına gelir.
Net bir sayfa yapısının uyandırdığı güven, web sitenize geri dönüş trafiğinin artması ve müşterilerinize dönüştürebileceğiniz sadık bir kitle oluşturma olasılığınızı artırır.
Öne çıkan snippet, bir kullanıcının sorusuna hızlı bir şekilde yanıt vermek için Google'ın arama sonuçlarının en üstünde görünen bir web sayfasından alınan bir alıntıdır. Google, SERP'lerin ilk sayfasında yer alan bir sayfadan otomatik olarak öne çıkan snippet içeriğini çeker.
Sayfanızı yayınlamadan önce öne çıkan snippet için optimize etmeniz, ilk 10'a girdiğinde öne çıkan snippet'i kazanma olasılığını artıracaktır.
Öne çıkan bir snippet'e ulaşma şansınızı artırmanın bir yolu, h1'inizi alakalı anahtar kelimelerle optimize etmektir. Bu örnekte, h1 " en iyi sesli kitaplar " ve " yol gezileri " anahtar kelimelerini içerir.
Umarım h1 etiketinin arama motoru optimizasyonu için ne kadar önemli olduğunu gösterebilmişimdir. İçerik oluşturma sürecinize h1 etiketi optimizasyonunu eklemeye hazırsanız, aklınızda bulundurmanız gereken birkaç basit SEO uygulaması şunlardır.
H1 etiketleri hakkında biraz araştırma yaptıysanız, muhtemelen birçok SEO uzmanının web sayfalarınızda asla birden fazla h1 etiketi kullanmamanız gerektiğini söylediğini duymuşsunuzdur. H1'iniz sayfanızdaki içeriği tanımladığı için, sayfanızın içeriği hakkında herhangi bir karışıklığı önlemek için yalnızca bir h1 etiketi kullanmak istemeniz mantıklıdır.
Bununla birlikte, bazı HTML 5 tabanlı web sitesi şablonlarının veya WordPress temalarının, bir sayfadaki gezinme modülleri veya abonelik kutuları gibi önemli öğelerdeki başlıkları h1 etiketleriyle biçimlendirmesi alışılmadık bir durum değildir.
Google'dan John Mueller'e göre, bu endişelenecek bir şey değil. Tarama botları, karışıklık yaratmadan ve SEO üzerinde sıfır etkiyle birden fazla başlıkta gezinebilir.
Bir sayfada birden fazla h1'in olması ideal olmasa da, durumu kolayca düzeltemiyorsanız SEO açısından önemli bir zararı yoktur.
Kullanıcı açısından en önemli şey, sayfanın en üstünde, takip eden içeriği açıklayan net bir h1'in olmasıdır.
H1 etiketleriniz kullanıcılara ve Google'a içeriğinizin ne hakkında olduğunu söylediğinden, web sitenizdeki her sayfanın benzersiz bir h1 etiketi olmalıdır. Yinelenen h1 etiketleri kullanmak, site ziyaretçileri ve tarama robotları için aynı h1'e sahip sayfaların aynı içeriği içerdiği izlenimini yaratabilir.
Yinelenen içerik cezaya neden olmaz, ancak " oldukça benzer " görünen birden fazla sayfa arama trafiğini etkileyebilir. Aynı h1 birden fazla sayfada göründüğünde, arama motoru tarayıcıları belirli bir arama sorgusuyla hangi sürümün daha alakalı olduğunu ayırt edemez.
Sonuç? Google, eldeki aramayla daha açık bir şekilde ilgili olan bir rakibin sayfasını döndürmeyi tercih edebilir.
H1'iniz okuyucularınıza okuyacakları şey hakkında güçlü bir fikir vermeli ve başlık etiketinde açıklanan konu ile makul ölçüde uyumlu olmalıdır . H1 ve başlık etiketlerinizin ne kadar yakın eşleşmesi gerektiğini bir dakika içinde ele alacağım, ancak şimdilik, h1'inizin başlık etiketinizin arama motoru sonuç sayfalarında belirlediği beklentiyi karşılaması gerektiğini vurgulamak istiyorum. Ardından, içeriğiniz h1 etiketinizin verdiği sözü yerine getirmelidir.
H1 etiketiniz ile başlık etiketinizin birbirleriyle tam olarak eşleşmesinin sıralama faktörü üzerinde kesinlikle bir etkisi yoktur, ancak bu iki etikette aynı metni kullanmanızı önermiyorum.
Neden? Çünkü h1 etiketleriniz ve sayfa başlıklarınız SEO için önemli alaka sinyalleri sağlasa da, arama yapanlar ve site ziyaretçileri için sağladıkları işlevler çok farklıdır. Onlara aynı muameleyi yaptığınızda, her birini amaçlanan amaçları için tam olarak optimize etme fırsatını kaçırıyorsunuz.
Sayfa başlıkları sayfanızı SERP'lerde tanıtır ve insanları içeriğinizi diğerlerine tercih etmeye teşvik eder. Bir sayfa başlığının birincil işlevi, henüz tıklamamış olan insanları içeriğinizin sorularına en iyi cevabı içerdiğine ikna etmektir. Sayfa başlığınız, bir arama parçası bağlantısının diğer tarafında bir arayanın ne bulacağına dair beklentiyi belirler.
h1'iniz sayfa ve içeriği için net bir konu sağlamalıdır. Birincil görevi, SERP'lerde belirlenen beklentileri karşılamak ve ziyaretçilere aradıkları bilgileri içeren bir sayfaya geldiklerinden emin olmaktır. Ayrıca, bir h1 etiketi, bir makaledeki konu cümlesi gibi, takip eden içerik için sahneyi hazırlar.
Sıralamanızı iyileştirmek için h1'inize anahtar kelimeler sıkıştırmayın. Google aşırı optimizasyonu sistemi kandırma girişimi olarak yorumlar; sayfanızın güvenilir olmayabileceği sinyali. Arama yapanlar sayfanıza geldiklerinde ve anahtar kelimelerle garip bir şekilde doldurulmuş bir h1 bulduklarında muhtemelen benzer bir tepki verecektir.
Aşağıda, okuyucuları rahatsız edip daha iyi içerikler aramalarına neden olabilecek h1 etiketinin iyi bir örneği verilmiştir: "SEO'da H1 etiketi nedir? SEO'da H1 Etiketinin Önemi ve H etiketleri."
En yaygın kabul gören SEO uygulamalarından biri, h1'inizin içeriğinizin sıralamasını umduğunuz birincil anahtar kelimeyi içermesidir. h1'inizin içeriğinizden size ihtiyacınız olan organik trafiği getiren sorguya doğru düz bir çizgi çizmesini istersiniz. Bunu yapmanın en iyi yolu, sıralamasını yapmak istediğiniz anahtar kelimeyi eklemek ve kullanıcı amacını göz önünde bulundurmaktır. ( Bu konuda daha fazla bilgi aşağıda .)
Arama amacı, bir arayanın belirli bir arama sorgusunu neden kullandığıyla ilgilidir . Başka bir deyişle, bir aramanın arkasındaki amaç nedir? Arama amacını eşleştirmek, bir sorgudaki anahtar sözcükleri tam olarak eşleştirmek kadar önemlidir. Kullanıcı amacını eşleştirmenin güvenilir bir yolu, içeriğinizin amacıyla uyumlu olan h1'iniz için uzun kuyruklu bir anahtar sözcük öbeği kullanmaktır.
H1 etiketi bir sayfadaki birincil başlık olduğundan, sayfanın başlığı olarak işlev görür. İçeriğiniz sebze bahçesi planlamasına odaklanıyorsa, H1 etiketi bilgilendirici içerik arayanları çekmelidir.
Beş Kolay Adımda Bir Sebze Bahçesi Nasıl Planlanır
Ancak, içeriğinizin amacı sebze bahçeleri için tohum satın almak isteyen kişileri çekmekse, h1'i şuna benzer şekilde tasarlayabilirsiniz:
Sebze Bahçeniz İçin En İyi Tohumlar
h1'inizin uzunluğunda teknik bir sınır olmamakla birlikte, boşluklar ve noktalama işaretleri dahil 20 ila 70 karakter arasında tutmanızı öneririm.
Yaklaşık 55 karakterlik bir tatlı noktayı hedeflemeyi seviyorum.
Neden?
20 karakterden daha kısa bir başlık muhtemelen genel olmaktan öte bir şey olması için yeterli bilgi sağlamaz. 55 karakterden daha uzun bir h1, Google arama parçacığınızı tanıtmak için sayfa başlığını kullanmamaya karar verirse SERP'lerde kesilecektir.
Web tasarımınız sayfanızdaki en önemli tipografik öğe olan h1'i vurgulamalıdır.
Şöyle olmalı:
Neden?
H1'inizin kullanıcılara doğru yerde olduklarını gösterdiğini unutmayın. Onları bu konuda merakta bırakmayın. Bunu belirgin hale getirin.
Başlık etiketleriniz sayfanızdaki içerik için bir bilgi hiyerarşisi oluşturmalıdır. Örneğin, h1'inizi bir kitabın başlığı olarak düşünürseniz, h2'leriniz bölüm başlıkları gibi işlev görmeli ve ele alacağınız ana konuları tanımlamalıdır.
Diğer başlıklar (h3'lerden h6'lara kadar) her bölüm içinde alt başlık görevi görür, tıpkı bir kitap bölümünün çeşitli alt konulara ayrılması gibi.
HTML başlık etiketlerini bilinçli bir şekilde kullanmak, ziyaretçilerin sayfanızı taramasını kolaylaştırır ve metin yapısının ne olduğunu ve konuyu ne kadar kapsamlı ele aldığınızı botların anlamasına olanak tanır; bu da SEO için iyidir.